Особенности неологизмов на основе поп-текстов

Заказать уникальную дипломную работу
Тип работы: Дипломная работа
Предмет: Английский продвинутый
  • 55 55 страниц
  • 51 + 51 источник
  • Добавлена 11.12.2013
4 785 руб.
  • Содержание
  • Часть работы
  • Список литературы
  • Вопросы/Ответы
ОГЛАВЛЕНИЕ
ВВЕДЕНИЕ 3
ГЛАВА I. Научно-теоритические основы исследования неологизмов в современном английском поп-тексте 6
1.1 Понятие и семантические группы неологизмов в современном английском языке 6
1.2 Роль неологизмов в современном английском языке 11
1.3 Концептуальный аспект поп-текстов как особого вида текста 19
Выводы по первой главе 26
ГЛАВА II. Особенности функционирования неологизмов в поп-текстах в современном английском языке 28
2.1 Основные модели образования неологизмов в современном английском языке 28
2.2 Анализ словообразовательных моделей в англоязычных поп-текстах 32
2.3 Стилистические особенности использования неологизмов в поп-текстах и их роль в языке поп-культуры 36
Выводы по второй главе 47
ЗАКЛЮЧЕНИЕ 49
СПИСОК ИСПОЛЬЗОВАННОЙ ЛИТЕРАТУРЫ 51
Приложение № 1 56
Фрагмент для ознакомления

Важно подчеркнуть, что неологизмы, относящиеся к новым информационных технологиям и нововведениям в жизни социума, функционируют во всех областях жизни, что находит свое отражение в поп-культуре. ЗАКЛЮЧЕНИЕНеологизмы являются результатом речетворческого процесса, как отдельногоиндивидуума, так и языкового коллектива в целом. При этом признак новизны,считавшийся достаточно субъективным критерием, сегодня, с развитием новых Интернет-технологий – баз данных и поисковых программ, может быть выверен с помощьюэлектронных корпусов текстов.Несомненно, когнитивная картина мира изменяется наряду с изменениями,происходящими в жизни общества. Переосмысление окружающей действительноститребует от языкового коллектива новых форм выражения. Анализ показывает, чтовозникновение новых слов базируется на способности человека соотносить явления изразных областей, выделяя у них общие признаки, поэтому всесторонние исследованиенеологизмов открывает возможность выявлять актуальные направления изменений вколлективном сознании.В англоязычном научном тексте термины-неологизмы выражены главным образом существительными, глаголами, отглагольными формами, прилагательными, реже наречиями.Для обретения «законного» статуса неологизм должен пройти стадии социализации (закрепления в обществе) и лексикализации (закрепления в языке). При этом процесс лексикализации предусматривает как наличие навыков использования неологизма, так и выявление условий и противопоказаний для его употребления в различных контекстах. Пройдя все стадии анализа и утверждения, лексическая единица определённого структурного типа регистрируется в словаре неологизмов английского языка.В ходе исследования были выделены следующие основные сферы функционирования неологизмов:Дискурс «здоровье» - fat farm, fitness center, health spa, health club;Культурно-значимая информация - pork barrel;Коммуникативное и психологическое состояния человека – networking, antennas;Лексико-семантическая группа «Наименование человека» - boatpeople, AmericanIndian, housesitter;Лексико-семантическая группа «Образ жизни» - fannypack, brewpub, malling, vanpool, edgecity, networking, thriftshop, mindset; Лексико-семантическая группа «Эстетическая и культурная сфера деятельности» - graffiti, NewAge, spaceopera, grungerock.Проблема неологизмов английского языка остается не до конца исследованной, однако возможно ли однозначное изучение проблемы и будет ли выделена универсальная классификация неологизмов английского языка – вопрос спорный, так как словарный состав постоянно развивается и, как правило, на основе слов, уже имеющихся в данном языке или заимствованных из другого языка.СПИСОК ИСПОЛЬЗОВАННОЙ ЛИТЕРАТУРЫАзарова, Ю. О. Медиакультура и дисциплинарное поле MediaStudies [Текст] / Ю. О. Азарова// Харк. держ. акад. Культуры им. Н. М. Кушнаренко. - Харков : ХДАК, 2012. - С. 9-11Амосова, Н. Н. Этимологические основы словарного состава современного английского языка[Текст] / Н. Н. Амосова. - М.: Изд-во литературы на иностранных языках, 1956. - 218 с.Благолев, Н. Н. Спортивное зрелище как элемент визуальной культуры: автореф. дисс. [Текст] / Н. Н. Благолев. - М., 2011 - 17 с.Брюханцева, Н. В. Идеалы, идолы и ценности в современном медиапространстве[Текст] / Н. В. Брюханцева. - [Электронный ресурс] // Медиа.Будагов, Р. А. Введение в науку о языке[Текст] / Р. А. Будагов. - М.: Просвещение, 1965. - 492 с.Виноградов, В. В. Об основном словарном фонде и его словообразующей роли в истории языка[Текст] / В. В. Виноградов. - М.: Изд-во АН СССР, 1951. - Т. 10. - 612 с.Гак, В. Г. Семантическая структура слова как компонент семантической структуры высказывания[Текст] / В. Г. Гак. – М., 1971. – С. 2Гацалова Л.Б. Неология как наука в общей парадигме современного языкознания (на материале русского и осетинского языков) – дисс: докт фил. наук 10.02.19 – теория языка[Текст] / Л. Б. Гацалова. - Нальчик 2005 – 521 с. Волошин, Ю. К. Новообразования и собственно неологизмы современного английского языка: Автореф. дис. …канд. филол. наук. [Текст] / Ю. К. Волошин. - М., 1971. - 16 с.Ельмслев, Л. Можно ли считать, что значения слов образуют структуру?[Текст] / Л. Ельмслев // Новое в лингвистике. - 1962. - Вып. 2.Жлуктенко, Ю. А., Березинский, В. А. Английские неологизмы[Текст] / Ю. А. Жлуктенко. – Киев: Наукова думка, 1983. Заботкина, В. И. Новая лексика современного английского языка[Текст] / В. И. Заботкина. – М.: ВШ, 1989. Звегинцев, В. А. Внутренние законы развития языка[Текст] / В. А. Звегинцев. - М.: Изд-во Московского университета, 1954. - 30 с.Каращук, П. М. Словообразование английского языка[Текст] / П. М. Каращук. – М. : Высшая школа, 1977. – С. 314. Карпова Н.С. Роль метафоры в развитии лексико-семантической системы языка и языковой картины мира (на материале английских и русских неологизмов), автореф. дисс.: канд.филол. наук 10.02.19 – теория языка[Текст] / Н. С. Карпова, Саратов – 2007, электронный ресурс: http://docs.podelise.ru/docs/index-1581.html Киселева, Р.А. Интерпретация текста в рамках стилистики декодирования[Текст] / Р. А. Киселева // Стилистика романо-германских языков.— Л., 1972.Киселева, Р. А. Структурные особенности авторских неологизмов[Текст] / Р. А. Киселева // Лексикологические основы стилистики.— Л., 1973. Кутирев, В. А. Понимаю, следовательно, существую[Текст] / В. А. Кутироев // Общественные науки и современность. 1995. № 1. С. 13-144.Косериу, Э. Синхрония, диахрония и история. Проблема языкового изменения[Текст] / Э. Косериу // Новое в лингвистике. - 1963. - Вып. 3. - С. 215-227.Котелова Н.З. Процессы неологизации в русском языке последних десятилетий[Текст] / Н. З. Котелова // Linguistische Arbeitsberichte. Вып. 63. – Leipzig, 1987.Кубрякова, Е. С. Словообразование[Текст] / Е. С. Кубрякова // Общее языкознание. Внутренняя структура языка. - М.: Наука, 1972. -С. 344-393.Мистюк Т.Л. Тенденции семантической эволюции современного русского языка (на базе неологической метафоризации общеупотребительной лексики в газетной публицистике 1992–1997 годов): Дис. … канд. филол. наук[Текст] / Т. Л. Мистюк. – Новосибирск, 1998.Почепцов, Г. Поп-культура: пошук базовых параметров[Текст] / Г. Почепцов [Электронный ресурс]. URL: http://osvita.mediasapiens.ua/material/5573 (дата обращения: 12.10.2013).Розен, Е. В. Новая лексика в современном немецком языке[Текст] / Е. В. Розен // Иностранные языки в школе. - М., 1966. - № 4. - С. 53-61.Сепир, Э. Избранные труды по языкознанию и культурологии[Текст] / Э. Сепир. - М.: Прогресс, 2002. - 656 с.Серебренников Б. А. Общее языкознание[Текст] / Б. А. Серебренников. – М., 1970Современный философский словарь / под ред. В. Е. Кемерова[Текст] / В. Е. Кемерова. М.: Бишкек; Екатеринбург: Одиссей, 1996. - 608 с.Соколова, Н. Л. Популярная культура в эпоху «новых» медиа: социальный анализ культурных практик: автореф. дисс. … д. филос. н [Текст] / Н. Л. Соколова. Самара, 2010. - 38 с.Смирницкий, А. И. Лексикология английского языка[Текст] / А. И. Смирницкий. - М.: Изд-во литературы на иностранных языках, 1956. - 260 с.Тер-Минасова, С. Г. Язык и межкультурная коммуникация. Политкорректные сказки [Текст] / С. Г. Тер-Минасова. Москва : Слово, 2000. Тогоева С. И. Психолингвистические проблемы неологии : дис. … д-ра филол. наук : 10.02.19 [Текст] / С. И. Тогоева. – Тверь, 2000. – 251 с.Томахин, Г. Д. Реалии – американцы[Текст] / Г. Д. Томахин. – Москва : Высшая школа, 1988.Ульман, С. Семантические универсалии[Текст] / С. Ульман // Новое в лингвистике. - 1970. - Вып. 5. - С. 250-299.Флоря А. В. К вопросу о русской неологии[Текст] / А. В. Флоря // Вестник ОГУ. – 2000. – № 2. – С. 4–8. – (Сер. Гуманитарные науки)Хахам, Л. А. Основные типы новообразований в современном английском языке и способы их перевода на русский язык: Автореф. дис. … канд. филол. наук[Текст] / Л. А. Хахам. - М., 1970. - 24 с.Черепанова И.С. Особенности возникновения и функционирования современной молодежной лексики (на примере немецкого, английского и русского языков) - Исследовательская работа на конференцию «От родного порога - к мировым ценностям»[Текст] / И. С. Черепанова. Сургут 2002 - http://docs.podelise.ru/docs/index-6773.html Шульцман, П. Э. Феномен зрелищности в программах реалити-шоу: опыт искусствоведческого исследования: автореф. дисс. ... к. искусствоведения[Текст] / П. Э. Шульцман. М., 2012. - 31 с.Цалко Т. В. Неологизмы наименования лиц в русской лексикографии и современном узусе. Эволюция семантической характеристики : дис. … канд. филол. наук[Текст] / Т. В. Цалко. – Ростов н/Д, 2001. – 245 с.Эйто, Дж. Словарь новых слов английского языка. The Longman Register of New Words[Текст] / Дж. Эйто. - М.: Русскийязык, 1990. - 434 с.Языкознание: большой энциклопедический словарь [Текст]. М.: БольшаяРоссийскаяэнциклопедия, 1998.Ayto, J. Movers and Shakers. A Chronology of Words that Shaped our Age[Текст] / J. Ayto. Oxford: OUP, 2006.Cabre, M. Teresa. Terminology: Theory, Methods, and Applications[Текст] / M/ Cabre. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company, 1999.Jespersen, O. A Modern English Grammar on Historical Principles[Текст] / O. A. Jespersen. - Copenhagen, 1942. - Part VI. Morphology. - 570 p.Rey Alain. The Concept of Neologism and the Evolution of Terminologies in Individual Languages[Текст] / Alain Rey // Sager (ed.) Essays on Terminology. Amsterdam: John Benjamins Publishing, 1995. P. 9–28. - С. 117-136.Ryder M.E. Ordered Chaos. The Interpretation of English Noun-Noun Compounds[Текст] / M. E. Ryder. Berkeley; Los Angeles, CA., 1994. 449 p. СловариЛингвистический энциклопедический словарь[Текст]. – М., 1983Марузо, Ж. Словарь лингвистических терминов [Текст] / Ж. Марузо, пер. с фр. В.А. Звегинцева. - М.: Изд-во иностр. лит., 1960. – 436 с.Preface // Oxford Dictionary of Abbreviations[Текст]. – Oxford : Oxford University Press, 1996. – 397 p.UrbanDictionary[Текст] // электронный ресурс - http://www.urbandictionary.com/Интернет-источникиhttp://31f.ru/dissertation/422-dissertaciya-neologiya-kak-nauka-v-obshhej-paradigme-sovremennogo-yazykoznaniya-chast-1-iz-2.html http://mic.org.ru/index.php/3-nomer-2012/132-idealy-idoly-i-tsennosti-vsovremennommediaprostranstve (дата обращения: 12.10.2013).Приложение № 1Источники материала для анализаИсточник № 1 -RonanKeating - Pickin' MeUpYour picking me up because I had such a bad dayLife throws at you crap in so many waysWas so mad till you came my wayYa fall down they'll walk right over youSo get up get on you gotta fight throughFat farm skinny school we've lost the plotAnd it hurts to see the truth when we see itSo lets all get smashed coz no one caresChorus (same)Your picking me up coz I had such a hard nightWhy does life feel like a fist fightAnd big brothers proved that were losing our soulIts all about what you've got on youSo get up get on you got fight throughAnd it hurts to see the truth if we feel itSo lets all get trashed coz no one caresChorus (same)I'm gonna call my boss at midnightWere gonna quit our jobs tonightWe wont fool ourselves no more girlIts time to change for the rightCome on we'll party on through the night night nightChorus(same)In a world of pressure were lives come lastTechnology got us moving so fastBut your picking me up girl how do you do itThank Christ for youI turn on CNN and see sub African genocideI look for you and your right by my sideYour picking me up girl how do you do itThank Christ for youI drove 10 thousand miles to jump off NiagaraAnd came back up coz your my ViagraYour picking girl how do you it thank Christ for youИсточник № 2 - Bob Dylan – Clean Cut Kid Everybody wants to know why he couldn't adjustAdjust to what, a dream that bust?He was a clean-cut kidBut they made a killer out of him,That's what they didThey said what's up is down, they said what isn't isThey put ideas in his head he thought were hisHe was a clean-cut kidBut they made a killer out of him,That's what they didHe was on the baseball team, he was in the marching bandWhen he was ten years old he had a watermelon standHe was a clean-cut kidBut they made a killer out of him,That's what they didHe went to church on Sunday, he was a Boy ScoutFor his friends he would turn his pockets inside outHe was a clean-cut kidBut they made a killer out of him,That's what they didThey said, "Listen boy, you're just a pup"They sent him to a napalm health spa to shape upThey gave him dope to smoke, drinks and pills,A jeep to drive, blood to spillThey said "Congratulations, you got what it takes"They sent him back into the rat race without any brakesHe was a clean-cut kidBut they made a killer out of him,That's what they didHe bought the American dream but it put him in debtThe only game he could play was Russian rouletteHe drank Coca-Cola, he was eating Wonder Bread,Ate Burger Kings, he was well fedHe went to Hollywood to see Peter O'TooleHe stole a Rolls Royce and drove it in a swimming poolThey took a clean-cut kidAnd they made a killer out of him,That's what they didHe could've sold insurance, owned a restaurant or barCould've been an accountant or a tennis starHe was wearing boxing gloves, took a dive one dayOff the Golden Gate Bridge into China BayHis mama walks the floor, his daddy weeps and moansThey gotta sleep together in a home they don't ownThey took a clean-cut kidAnd they made a killer out of him,That's what they didWell, everybody's asking why he couldn't adjustAll he ever wanted was somebody to trustThey took his head and turned it inside outHe never did know what it was all aboutHe had a steady job, he joined the choirHe never did plan to walk the high wireThey took a clean-cut kidAnd they made a killer out of him,That's what they didИсточник № 3 - Tommy Sparks - Health ClubWhy should you worry you'll end up by ourself in the end and what's the hurry you need someone to tell you who you are get over yourself you could be a star if only for a minute we forget who we are and what's the damage now it seems beyond the past you've heard it all before throwing porcelaine down the stairs we'll go to the health club uh we'll go to the health club why should it matter to be a king with no one to be king of and stop yourself from being someone that you wanna dive with it seems beyond the past you heard it all before throwing porcelaine down the stairs get over yourself you could be a star if only for a minute we forget who we are we'll go to the health club uh (4x) and your mind will go and your mind will come on and off a scene if you won't believe then it won't be real it won't be real real real uh we'll go to the health club uh (4X)Psihomodo popI'm Feeling HighI had a friend Whose head ached constantly Every day He was very cleverHe woke up one morning And has grown very stupid There was buzzing through his head Friend was screamingI'm feeling high, Bye-bye brain!The life was lovely again The whole world is his anew He found the right way, yeah He was completely happy and brainless He was feeling high (high)I'm feeling high, Bye-bye brain!I'm feeling high, Bye-bye brain!I'm feeling high, I'm feeling high, Bye-bye brain! High, high, I'm feeling high, High, high, I'm feeling high, High, high, bye-bye brain, High, high, bye-bye brain!Источник № 4 - Tori Amos - Toodles Mr. JimToodles Mr. JimYou cherry pickerToodles I say, so longHear that your grave's a little warmYou sticklerSing 'em all your happy songIt's todayToday SundayBy your graveI say toodles Mr. JimThe cherry pickerTaught me so wellHow to spell those red inHeyYou know she deserved that noseSplattered and swatteredBlood in my handsNot a nice day for your little girlBut you came to my aid insteadNow it's toodles Mr. JimYou cherry pickerBuild that ladder wellTeach me just where those boys can climbWhen they've got a spellToodles Mr. JimYou are my sweetFavourite neighbor of them allOf themGirls go to their partiesI don't care'Cause I'm with youStillИсточник № 5 - Daisy Cutter - Tell me again the one about the time I tried to move with a cool hand It didn't go as I planned I'm full of rookie maneuvers And gestures meant to be grand I tried a bag of tricks one after another, I asked if you heard of my band So misguided The sincere approach, never tried it once You said to just drop the game flat Why didn't I think of that? My daisy You make me go crazy Forever amaze me Now let's let the day go lazy My daisy You know what I'm after Your musical laughter A more beautiful disaster I can't believe what you create When you let your heart detonate You let your mind go with one blast then another And, what comes next I will await Tell me again the one about the time We first got together and you blew my mind I find my mind in the gutter When I think of my daisy cutter My daisy You make me go crazy Forever amaze me Now let's let the day go lazy My daisy You know what I'm after Your musical laughter A more beautiful disaster It's four months now since you crashed into my life (into my life) You leave a path of delightful destruction you're quite the bomb my daisy Clap your hands, Get down to the beat, Clap you hands Just clap your hands to the beat My daisy You make me go crazy Forever amaze me Now let's let the day go lazy My daisy You know what I'm after Your musical laughter A more beautiful disaster My daisy, you know just what I'm after, You make my heart beat so much faster My daisy, you know you drive me crazy, You just blow me away my daisy.Elvis Presley - You're A HeartbreakerYou're a heartbreaker,You're a love faker,A heartbreaker playing with fire.You're a tear snatcher,You're a quarrel patcher,But you can't break my heart anymore,For I just found someone else who's sure to take your place.Someone I can always trust and to fill this empty space.You're a heartbreaker,You're a love faker,But you can't break my heart anymore.You're a smooth talker,You're a real cool walker,But now you have talked out of turn.You're a high stepper,You're a eye-catcher,But you won't catch my glances anymore.For I just found someone else who's sure to take your place,Someone I can always trust and to fill this empty space.You're a heartbreakerYou're a love faker,But you can't break my heart anymore.You're a heart breakerYou're a love faker,A heartbreaker playing with fire.You're a tear snatcher,You're a quarrel patcher,But you can't break my heart anymore.For I've just found someone else who's sure to take your place.Someone I can always trust and to fill this empty space.You're a heartbreaker,You're a love faker,But you can't break my heart anymore.Источник № 6 - Backstreet Boys - Something That I Already Know I already know where I want to go I'm already sure of what I want to say It's a state that does me good Come at once and you'll understand meNow it's your turn Do you know what you want to say? It's joy and wellness They're becoming these superstarsI already feel the energy What good company Feel the stage And the necessary shoutEuphoria gives you glory Shout! People shout Sing! Feel the euphoria Because we want to sing this wayMy talent makes me who I am And that euphoria is born inside of me When it's time for me to sing There's no stopping me I want to enjoy!I already feel the energy What good company Feel the stage And the necessary shoutEuphoria gives you glory Shout! People shout Sing! Feel the euphoriaИсточник № 7 - Rod Stewart - Crazy About Her(R. Stewart D. Hitchings J. Cregan)I walk the streets at nightuntil the morning light comes shining throughCan't get a good night's sleepAin't been to work in weeksWhat am I gonna doHelp meCan't get her off my mindI'm drinking too much wineI'm burning up insideIf I could touch her faceor take her out some place I'd be satisfiedHey, I'm a loaded gunI'm crazy about her, crazy about herHey, I'm a lovesick sonI'm crazy about herI see her jogging in Central Parkwith one of them Walkman's on her head.She was hot, young, beautifuland I said to myselfShe's destined to be mineI see her every dayin rush hour or subway, in a grocery storeShe don't notice me,I might as well just be a cockroach on the floorIf she belonged to me I'd give her everythingI'd never cheat or lieI'd treat her with respect, not just a sex objectI ain't that kind of guyHey, I'm a loaded gunI'm crazy about her, crazy about herHey, I'm a lovesick sonI'm crazy about herI was standing outside the Met one daywhen she drove by in a black CorvetteI said Hey babyI could've died, she looked straight through meBut I know she's destined to be mineSpoken:Every night I stand around her door and wait for her to come byShe lives in one of those brown-stones with the guard outsideand the limousines and the Rolls Royces coming and goingMy friends all say she's way outta my classbut I know if she'd just get know meI could give her something all those rich guy ain't gotYeah!Ain't gonna bide my time ain't gonna stand in lineSomebody gonna get burnedBut, oh the problem is I think my loves at riskShe's the boss's girlOh noJ. Cole – Workout(I wanna see you work for me, work out for me)Hey, we got a good thingDon’t know if I’ma see you againBut is that a good thing?Cause girl I can’t be your man, no ma’amI know whats on your brainYou’re probably hoping never would endLike is it the real thingOr is it just a one night standLet me see you get high and go lowNow girl won’t you drop that thing down to the floorI’m here for one night, how far would you go?I wanna see you work out for me, work out for meHigh and go lowNow girl won’t you drop that thing down to the floorI’m here for one night, how far would you go?I wanna see you work out for me, work out for meИсточник № 8 – J. Cole – Work Out Lyrics She like them bar with the big old chainsRide around town in the big old RangeI knew her when I riding big old chainsNow the little nigga doing big old thingsWould you look at that, I came back for herJust to give it to her, like you asked for itMan that thing in them jeans too fat for herIt rebounds so I caught it off the backboardI told her, baby girl come hereKnow I run the town even when I aint from thereAnd I brag hardly but just to show up at this party I madeWhat your nigga make in one year, thats unfair butSo is life, take a chance roll a diceMoney can’t buy you love cause it’s over pricedDon’t overthink just hope it’s rightI’m only here for the nightHey, we got a good thingDon’t know if I’mma see you again, see you againBut is that a good thing?Cause girl I can’t be your man, no ma’amI know whats on your brainYou’re probably hope it never would endLike is it the real thingOr is it just a one night standWell thenLet me see you get high and go lowNow girl would you drop that thing down to the floorI’m here for one night, how far would you go?I wanna see you work out for me, work out for meHigh and go lowNow girl won’t you drop that thing down to the floorI’m here for one night, how far would you go?I wanna see you work out for me, work out for me[J Cole - Verse 2]Carolina blue kicks, fresh on the sceneHottest nigga on the block, damn girl you meanThey be starting shit, but it’s your worldOn my Martin shit, you go girlShe bad and you know it, some niggas save HoesI’m not that heroicCould you be my escortCause just like them two door FordsDamn, they don’t make ‘em like you no moreCole World, real Cole WorldThem boys cool, me I’m on fireKnow whats on my mind, tryna see whats on yours tonighttonight, tonightMove slow, cause you wanna live fastUp late so you probably skip classLife is a test so before the night pass get rightget rightHey, we got a good thingDon’t know if I’mma see you again, see you againBut is that a good thing?Cause girl I can’t be your man, no ma’amI know whats on your brainYou’re probably hoping it never would endLike is it the real thing or is just a one night standWell then(Cole World)Straight up, now tell me do you really wanna love me foreverOh, oh, ohOr is it just a hit and run(Well, hey)Straight up I tell ya I just really wanna cut when we togetherOh, oh, ohCome here girl, lets get it on(Work out for me, work out for me)Straight up now tell me do you really wanna love me forever?Oh, oh, ohOr is it just a hit and runWell, Straight up I tell ya I just really wanna cut when were togetherOh, oh, ohAbsolute HatredNever leave your nest unguarded Next of kin the first to go Absolute hatred cast upon the family Payback for the hated oneI am the judge, jury, executioner And pallbearer all in one Process of elimination Affirmative action has just begun Expectorate upon your soul Malicious devilry is unleashed ten fold You cannot hideWitness of my stopping power Reaction time is not enough Psychological torment tearing at you sanity it has to be, it must be doneHatred flows, uncontained, feel my wrath Through the death of your entire tribeHatred flows, uncontained I must archieve my revenge through hatredI've regained my pride Victory's mine You cannot hide The footsteps you hear are gonna be mineИсточник № 9 - The Warren Brothers - Hey Mr. President(Tom Douglas)Hey, Mr President I don't think I'd want your jobI can barely handle the simple one I gotHey, Mr President how cool is Air Force One?Are those guys in the House and The Senate ever gonna get anything done?I ain't no Democrat,I ain't no RepublicanWe're fathers and mothers we're wives and husbandsAnd we pray that we dance at our daughter's weddingsAnd our sons grow to fine menAnd for peace on our landHey, Mr President how about that money I sentMust take a lot of pork barrels to run the governmentAnd hey, Mr President our kids in the middle eastI guess you gotta fight sometimes to find a way to keep the peaceI ain't no Democrat,I ain't no RepublicanWe're fathers and mothers,sisters and brothers,wives and husbandsAnd we pray that we dance at our daughters weddingsAnd our sons grow to fine menAnd for peace on our landI cannot imagine how hard it must beTo tell some soldiers motherThat they died for their countryMr President won't you thank her for meHey Mr President do you ever feel aloneSurrounded by all those ghosts in the White HouseBet you wish you could move back homeWe ain't just Democrats,we ain't just RepublicansIt's all for one and one for all were AmericansAnd we pray that we see our children's childrenAnd our sons grow to old menAnd for peaceYeah, peace on our landHey, Mr PresidentLes Rockets - Private NetworkMy life is a videoAs I can recall all the things I knowI've got visions I my eyesNobody blinds meA picture never lieAnd no place nowhere you can slideI got your details recorded in my mindAnd now I'll track you downAnd honey I'm a spyI'll keep on shootingI'll get you on the slyPrivate Network for me (*)My world it's on TVPrivate Network for meAltered realityPrivate Network for meThe real world, it's out of sync with meI'm into watchin' all these TV showsAnd never listen to the stereo'Cause I need more of this visual dope(*) repeatMy life it's on videoI can recall all the things I knowVisions, I've got them in my eyesYeah, they blind me and they lieYou got the vocab I got the vocab You got the vocab You know I got the vocab You got the vocab I got the vocab Hey, yo pass the mic so I can tell 'em I got the gift o' gab Monkey see, monkey what? Monkey, monkey be yourself. [x3] Hey yo catch me when I'm sober, but now I drink for the belt. So pass the root straight to the right hand side. Make no mistake that the buzz is a natural high. I said it's big emergency mind your busy body He hit me. I broke his nose. The referee's Mr Fuji. So hey to the blue jay, mocking bird don't mock. The last bird who mocked he got caught in my roughneck chicken pot. So Mr Rooster give me a crookedy croo at 6am He looked at me a laughin' said my music would make F.M. Station. You're Haitian. You'll never get nowhere. But I sweared on my grandmother grave we'd be here. So now when I back track I back track far enough to make a nigga run and leave his tongue back. You think I'm cool I think you're cruel so here's a shell cap. On your gluteus maximus and leave ya handicapped. Ratatatat. [Chorus] Hoboes above leave the boat for the Pope (?) [x3] Boat people here we go Hi De Hi De Hi De Ho Yeah Some quest for the truth, some bust a loop. And search for some knowledge that come runnin' in the woods. And if I should a choose to be one Then I will be a ?? hoodin' with books and look to kill. My proof is in my puddin' If I chill in the hood would you be say that I'm hoodin'? Now. Let me exercise a new style that will brutalise MCs into a warpath genocide. Nobody move, nobody get hurt. It's a homocide So jump jump punks ready to get stuck. Evil Kenevil was my man, someone for the stunts. I'm mostly fillies, I'm just straight up front, ha. Meat ya tryin' to light up you get blast like nitrogen. Runnin' for mercy, runnin' for oxygen. Bad L.A. meat you're better off comittin' suicide. I shoot the lip so high I strip you of your carbon dioxide Rock-a-bye the lullaby he be singin' 'Oh my'. Boof Baff another son a go die. What's the matter with the black man? (Black man) [x2] Now a statistic. So dreams of her become realistic. Poor bastard gets mystic I don't believe you checked the psychic Emancipate your mind. Don't set the limit. Reach the summit. Free your spirit 'cause your blunted From the lyrics I just stuttered. 'Live off the streets' says the brother with the machete. 'Live off the lady' says the brother with the glock in patrol. I live logically, no weak slave to poverty. You see it's very easy to slip between the asphalt sheet. Brothers from my way they used to get mad plays. Till they caught us bustin' doughnuts 'til the break of day. Brother, my brother, you played me undercover. She wouldn't be your lover so now you tried to dis her For sister. You missed her but ask yourself a question. Can I make a suggestion? I need a true confession. Is she skivs 'cause the skin that she's in makes you sin? Does you hit her just to get her integrate another sister? Mister. I asked him for a hanky. He asked if he could spank me. So why'd you disrespect me, sir? Were you thinking I'm misguided or were you tryin to hide it That you had no father figure. Which? Check out your wackness. It won't distrust my blackness. I wonder for a smack, but don't think that it would help this. What's the matter with the black man (Black man) All original gunman dem original good (Bahahahahahahaha) [x2] Come jackin' it up an' I bad an' me fell in ma booby trap With a rappin' up for the eight track play back laid back sit back An I'll ?? an me runnin' ?? as a matter a fact 'Cause I trappin' a back like a cool six pack now bring it back. Woah! United we stand, divided we crumble. What's the flavour? More Babylon, more Babylon, more Babylon fall [x2] These days every man want to be a god. Lay down the gun every man on the floor. But the real gunman him not play Hollywood role. Because he pull out his gun and send another boy down. Watch us bleed. Another gunman go bleed. Watch us bleed. If I used up all my dust I got ?? Watch us bleed. Me up an' comin' ready. Watch us bleed. Watch us for original Tranzlator Crew. Oh, er, every time we come, we come correct, see. We outEverclear - Volvo driving Soccer MomNa-na na-na na-na na-na na-na na-naYou know I used to be a bad girlI got busy in the bathroom at my high school promYeah I used to be a dancer at the local strip clubBut now I know my right wing from my wrongYeah, yeahI really used to be a bad girlI had a threesome with my sister and her boyfriend TomI know I used to be a real wild childBut now I am a Volvo-driving soccer momNa-na na-na na-na na-na na-na na-naI really used to be a bad girlI got busted for possession of my wizard-shaped bongI used to love to do the things they tell me not to doBut now I'm different--now I sing a new songI really used to be a bad girlI got gang-banged in the bathroom at my high school promYes, I used to be a real wild childBut now I am a Volvo-driving soccer momNa-na na-na na-na na-na na-na na-naWhere do all the porn stars goWhen the lights go down?I wonder where all the porn stars go'Cause when you need one, they are never aroundI think they moved out to the suburbsAnd now they're blonde, bland, middle-class Republican wivesThey all have blonde, bland, middle-class Republican childrenBlonde, bland, middle-class Republican livesWhere do all the porn stars goWhen the lights go down?I think I know where all the porn stars goThey all become Volvo-driving soccer momsNa-na na-na na-na na-na na-na na-naИсточник № 10 - Anthrax - Indians We all see black and white When it comes to someone else's fight No one ever gets involved Apathy can never solve FORCED OUT-Brave and Mighty STOLEN LAND-They can't fight it HOLD ON-To pride and tradition Even though they know how much their lives are really missin' WE'RE DISSIN THEM... On reservations A hopeless situation Respect is something that you earn Our Indian brothers' getting burned Original American Turned into second class citizen Cry for the Indians Die for the Indians Cry for the Indians Cry, Cry, Cry for the Indians Love the land and fellow man Peace is what we strive to have Some folks have none of this Hatred and Prejudice WARDANCE!!! TERRITORY, It's just the body of the nation The people that inhabit it make its configuration PREJUDICE, Something we all can do without Cause a flag of many colors is what this land is all about!!!!Источник № 11 - The Kingpins - Designated DriverPunching the clock There never is a right time Checking my watch I'm stuck here in my prime As he kicks back another I don't wanna I'm just driving baby all night Order a dozen Twice as much as last time Make it a double But buddy get it right And he just won't stop laughing I don't wanna I'm just driving baby all night He's on the phone Waking up all his friends I'll be alone When this night ends Tripping the light My baby's burning brighter Trip on his feet My baby is a fighter And he's sure he is winning I don't wanna I'm just driving baby all night He's at the bar Trying to make amends I'm in the car When will this night end? Throwing them back Then move on to a new place Out on the street Screeching to a tuneless rage Like it's karaoke I don't wanna I don't wanna I'm just driving baby all nightИсточник № 12 - Raekwon – The Brewery LyricsSo y'all already know I have a gun teamThey don't hang, phones calls one ring, dumping flamesThe XKR, flyer performanceBuilt like gangstas hide ya bum monkey ass like warrantsReflections is ill, my mansion out in lake shore rawTwo Mexicans two ??, a dogEverybody angry, the benzes is meanerBitches is happy, casinos look cleanerThe word is chef is rocking tuxes nowHis main trooper, the Haitian nigga buck this clown downOperation money, let's mail thisPaper stepped up now his gun game is real bitchDon't make me kill your man's other manThis ?? real handsome man said


1. Азарова, Ю. О. Медиакультура и дисциплинарное поле MediaStudies [Текст] / Ю. О. Азарова// Харк. держ. акад. Культуры им. Н. М. Кушнаренко. - Харков : ХДАК, 2012. - С. 9-11
2. Амосова, Н. Н. Этимологические основы словарного состава современного английского языка[Текст] / Н. Н. Амосова. - М.: Изд-во литературы на иностранных языках, 1956. - 218 с.
3. Благолев, Н. Н. Спортивное зрелище как элемент визуальной культуры: автореф. дисс. [Текст] / Н. Н. Благолев. - М., 2011 - 17 с.
4. Брюханцева, Н. В. Идеалы, идолы и ценности в современном медиапространстве[Текст] / Н. В. Брюханцева. - [Электронный ресурс] // Медиа.
5. Будагов, Р. А. Введение в науку о языке[Текст] / Р. А. Будагов. - М.: Просвещение, 1965. - 492 с.
6. Виноградов, В. В. Об основном словарном фонде и его словообразующей роли в истории языка[Текст] / В. В. Виноградов. - М.: Изд-во АН СССР, 1951. - Т. 10. - 612 с.
7. Гак, В. Г. Семантическая структура слова как компонент семантической структуры высказывания[Текст] / В. Г. Гак. – М., 1971. – С. 2
8. Гацалова Л.Б. Неология как наука в общей парадигме современного языкознания (на материале русского и осетинского языков) – дисс: докт фил. наук 10.02.19 – теория языка[Текст] / Л. Б. Гацалова. - Нальчик 2005 – 521 с.
9. Волошин, Ю. К. Новообразования и собственно неологизмы современного английского языка: Автореф. дис. …канд. филол. наук. [Текст] / Ю. К. Волошин. - М., 1971. - 16 с.
10. Ельмслев, Л. Можно ли считать, что значения слов образуют структуру?[Текст] / Л. Ельмслев // Новое в лингвистике. - 1962. - Вып. 2.
11. Жлуктенко, Ю. А., Березинский, В. А. Английские неологизмы[Текст] / Ю. А. Жлуктенко. – Киев: Наукова думка, 1983.
12. Заботкина, В. И. Новая лексика современного английского языка[Текст] / В. И. Заботкина. – М.: ВШ, 1989.
13. Звегинцев, В. А. Внутренние законы развития языка[Текст] / В. А. Звегинцев. - М.: Изд-во Московского университета, 1954. - 30 с.
14. Каращук, П. М. Словообразование английского языка[Текст] / П. М. Каращук. – М. : Высшая школа, 1977. – С. 314.
15. Карпова Н.С. Роль метафоры в развитии лексико-семантической системы языка и языковой картины мира (на материале английских и русских неологизмов), автореф. дисс.: канд.филол. наук 10.02.19 – теория языка[Текст] / Н. С. Карпова, Саратов – 2007, электронный ресурс: http://docs.podelise.ru/docs/index-1581.html
16. Киселева, Р.А. Интерпретация текста в рамках стилистики декодирования[Текст] / Р. А. Киселева // Стилистика романо-германских языков.— Л., 1972.
17. Киселева, Р. А. Структурные особенности авторских неологизмов[Текст] / Р. А. Киселева // Лексикологические основы стилистики.— Л., 1973.
18. Кутирев, В. А. Понимаю, следовательно, существую[Текст] / В. А. Кутироев // Общественные науки и современность. 1995. № 1. С. 13-144.
19. Косериу, Э. Синхрония, диахрония и история. Проблема языкового изменения[Текст] / Э. Косериу // Новое в лингвистике. - 1963. - Вып. 3. - С. 215-227.
20. Котелова Н.З. Процессы неологизации в русском языке последних десятилетий[Текст] / Н. З. Котелова // Linguistische Arbeitsberichte. Вып. 63. – Leipzig, 1987.
21. Кубрякова, Е. С. Словообразование[Текст] / Е. С. Кубрякова // Общее языкознание. Внутренняя структура языка. - М.: Наука, 1972. -С. 344-393.
22. Мистюк Т.Л. Тенденции семантической эволюции современного русского языка (на базе неологической метафоризации общеупотребительной лексики в газетной публицистике 1992–1997 годов): Дис. … канд. филол. наук[Текст] / Т. Л. Мистюк. – Новосибирск, 1998.
23. Почепцов, Г. Поп-культура: пошук базовых параметров[Текст] / Г. Почепцов [Электронный ресурс]. URL: http://osvita.mediasapiens.ua/material/5573 (дата обращения: 12.10.2013).
24. Розен, Е. В. Новая лексика в современном немецком языке[Текст] / Е. В. Розен // Иностранные языки в школе. - М., 1966. - № 4. - С. 53-61.
25. Сепир, Э. Избранные труды по языкознанию и культурологии[Текст] / Э. Сепир. - М.: Прогресс, 2002. - 656 с.
26. Серебренников Б. А. Общее языкознание[Текст] / Б. А. Серебренников. – М., 1970
27. Современный философский словарь / под ред. В. Е. Кемерова[Текст] / В. Е. Кемерова. М.: Бишкек; Екатеринбург: Одиссей, 1996. - 608 с.
28. Соколова, Н. Л. Популярная культура в эпоху «новых» медиа: социальный анализ культурных практик: автореф. дисс. … д. филос. н [Текст] / Н. Л. Соколова. Самара, 2010. - 38 с.
29. Смирницкий, А. И. Лексикология английского языка[Текст] / А. И. Смирницкий. - М.: Изд-во литературы на иностранных языках, 1956. - 260 с.
30. Тер-Минасова, С. Г. Язык и межкультурная коммуникация. Политкорректные сказки [Текст] / С. Г. Тер-Минасова. Москва : Слово, 2000.
31. Тогоева С. И. Психолингвистические проблемы неологии : дис. … д-ра филол. наук : 10.02.19 [Текст] / С. И. Тогоева. – Тверь, 2000. – 251 с.
32. Томахин, Г. Д. Реалии – американцы[Текст] / Г. Д. Томахин. – Москва : Высшая школа, 1988.
33. Ульман, С. Семантические универсалии[Текст] / С. Ульман // Новое в лингвистике. - 1970. - Вып. 5. - С. 250-299.
34. Флоря А. В. К вопросу о русской неологии[Текст] / А. В. Флоря // Вестник ОГУ. – 2000. – № 2. – С. 4–8. – (Сер. Гуманитарные науки)
35. Хахам, Л. А. Основные типы новообразований в современном английском языке и способы их перевода на русский язык: Автореф. дис. … канд. филол. наук[Текст] / Л. А. Хахам. - М., 1970. - 24 с.
36. Черепанова И.С. Особенности возникновения и функционирования современной молодежной лексики (на примере немецкого, английского и русского языков) - Исследовательская работа на конференцию «От родного порога - к мировым ценностям»[Текст] / И. С. Черепанова. Сургут 2002 - http://docs.podelise.ru/docs/index-6773.html
37. Шульцман, П. Э. Феномен зрелищности в программах реалити-шоу: опыт искусствоведческого исследования: автореф. дисс. ... к. искусствоведения[Текст] / П. Э. Шульцман. М., 2012. - 31 с.
38. Цалко Т. В. Неологизмы наименования лиц в русской лексикографии и современном узусе. Эволюция семантической характеристики : дис. … канд. филол. наук[Текст] / Т. В. Цалко. – Ростов н/Д, 2001. – 245 с.
39. Эйто, Дж. Словарь новых слов английского языка. The Longman Register of New Words[Текст] / Дж. Эйто. - М.: Русскийязык, 1990. - 434 с.
40. Языкознание: большой энциклопедический словарь [Текст]. М.: БольшаяРоссийскаяэнциклопедия, 1998.
41. Ayto, J. Movers and Shakers. A Chronology of Words that Shaped our Age[Текст] / J. Ayto. Oxford: OUP, 2006.
42. Cabre, M. Teresa. Terminology: Theory, Methods, and Applications[Текст] / M/ Cabre. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company, 1999.
43. Jespersen, O. A Modern English Grammar on Historical Principles[Текст] / O. A. Jespersen. - Copenhagen, 1942. - Part VI. Morphology. - 570 p.
44. Rey Alain. The Concept of Neologism and the Evolution of Terminologies in Individual Languages[Текст] / Alain Rey // Sager (ed.) Essays on Terminology. Amsterdam: John Benjamins Publishing, 1995. P. 9–28. - С. 117-136.
45. Ryder M.E. Ordered Chaos. The Interpretation of English Noun-Noun Compounds[Текст] / M. E. Ryder. Berkeley; Los Angeles, CA., 1994. 449 p.


Словари
1. Лингвистический энциклопедический словарь[Текст]. – М., 1983
2. Марузо, Ж. Словарь лингвистических терминов [Текст] / Ж. Марузо, пер. с фр. В.А. Звегинцева. - М.: Изд-во иностр. лит., 1960. – 436 с.
3. Preface // Oxford Dictionary of Abbreviations[Текст]. – Oxford : Oxford University Press, 1996. – 397 p.
4. UrbanDictionary[Текст] // электронный ресурс - http://www.urbandictionary.com/

Интернет-источники
1. http://31f.ru/dissertation/422-dissertaciya-neologiya-kak-nauka-v-obshhej-paradigme-sovremennogo-yazykoznaniya-chast-1-iz-2.html
2. http://mic.org.ru/index.php/3-nomer-2012/132-idealy-idoly-i-tsennosti-vsovremennommediaprostranstve (дата обращения: 12.10.2013).

Вопрос-ответ:

Что такое неологизмы?

Неологизмы - это новые слова или выражения, которые появляются в языке в результате создания новых понятий или новых терминов.

Какие семантические группы неологизмов существуют в современном английском языке?

В современном английском языке можно выделить несколько семантических групп неологизмов, таких как технические термины, социальные термины, лингвистические термины и т.д.

Какая роль играют неологизмы в современном английском языке?

Неологизмы играют важную роль в современном английском языке, так как они отражают развитие науки, техники, культуры и общества в целом. Они позволяют выразить новые концепции и идеи, которые не могут быть выражены с помощью уже существующих слов и выражений.

Что такое поп-тексты и какова их концептуальная особенность?

Поп-тексты - это особый вид текстов, который отличается своей легкостью и доступностью для широкой аудитории. Их концептуальная особенность заключается в том, что они создаются с целью коммуникации с массовой аудиторией и передачи популярной культуры.

Какие особенности функционирования неологизмов можно выделить в поп-текстах современного английского языка?

В поп-текстах современного английского языка можно выделить несколько особенностей функционирования неологизмов, например их активное использование для создания новых концепций и образов, стремление к оригинальности и новизне, а также их быстрое распространение среди молодежи и в популярных медиа.

Что такое неологизмы в современном английском языке?

Неологизмы - это новые слова или выражения, которые возникают в языке для обозначения новых понятий, явлений или предметов, которые ранее не существовали или не имели специального наименования.

Какую роль играют неологизмы в современном английском языке?

Неологизмы вносят свежесть и новизну в язык, отражая изменения и развитие общества, технологий и культуры. Они помогают языку описывать новые явления, улучшают коммуникацию и обогащают лексикон.

Что такое поп-тексты и какой у них концептуальный аспект?

Поп-тексты - это тексты, которые характеризуются использованием популярных и модных терминов, выражений и стилей. Они отражают современные тенденции и предпочтения молодого поколения, а также могут быть связаны с поп-культурой. Концептуальный аспект поп-текстов заключается в исследовании и анализе специфического использования языка и его эффекта на коммуникацию и восприятие.

Какие особенности функционирования неологизмов можно выделить в поп-текстах?

В поп-текстах неологизмы часто используются для создания стилистического эффекта, выражения индивидуальности и привлечения внимания. Они могут быть созданы путем сокращения, трансформации или нестандартного использования существующих слов и выражений. Кроме того, поп-тексты могут содержать много вульгаризмов и сленга, что также является особенностью функционирования неологизмов в данном типе текста.