The Iran Nuclear Deal at Four: A Requiem?
Заказать уникальный реферат- 6 6 страниц
- 0 + 0 источников
- Добавлена 28.05.2020
- Содержание
- Часть работы
- Список литературы
- Вопросы/Ответы
Second, both the U.S. and Europe should ensure that the Iranian people have access to humanitarian goods.Thirdly, Iran, the USA and other countries should strive to reduce the risk of regional exacerbations. Fourth, the United States should consider reducing its military presence in Iraq; Iran wants the US troops to leave the Middle East.Under an even narrower version, the US could suspend key non-oil sanctions and restore civil nuclear waivers, in return for Iran agreeing not to ramp up its nuclear program beyond its current status and, possibly, reversing one or more of its breaches, as well as halting aggressive behavior in Iraq or the Gulf.Even in the absence of cooperation with the United States, Europe must strive to save the deal by resorting to DRM. European officials say this is intended to try to persuade Iran to resume compliance with the terms of the deal. Europe has an important role to play in this matter, both as a party to the JCPOA and as the creators of the INSTEX mechanism designed to mitigate the impact of US sanctions. At a minimum, EU should immediately launch INSTEX in order to maintain humanitarian trade with Iran and encourage more European stakeholders to join the mechanism. Restraint by Tehran, also conveyed to its local allies, could help avoid a conflict that all sides say they are keen not to spark.For their part, European states should consider creating a core group of states ready to encourage and help the Gulf states in organizing a collective dialogue on regional security on controversial issues. The very existence of such a mechanism could reduce the risk of accidentally entering the war, opening new channels of communication and creating a trust measure between these governments. Another idea would be for Washington and Tehran to consider creating a canal to eliminate conflicts, especially to combat potential clashes in and around the Strait. Finally, recent protests in Iran have led to a sharp awareness of the need for financial and political reforms in this country, regardless of the impact of sanctions.In the apparent success of US “maximum pressure” strategy lie its pitfalls: while it has inflicted significant harm to Iran’s economy, it has neither produced a stronger nuclear deal nor tempered Iran’s policies in the region. Instead, in addition to bringing both sides to the brink of war, it has produced the opposite: an Iran that is more aggressive in the region, more assertive in expanding its nuclear activities and as willing as ever to suppress dissent at home.The JCPOA may well be the next victim of the US-Iran confrontation. Indeed, it is hard to imagine how the agreement could survive the additional steps on the part of Iran in order to reduce its observance to the present and until the November US elections amid growing tension between the rest of the JCPOA parties and in the region. Its collapse could trigger an international crisis of spread and make the restoration of the status quo even more difficult. The priority today is to conclude a tactical de-escalation deal that saves the deal, minimizes the risks of regional confrontation, and possibly opens the way to wider negotiations.
Вопрос-ответ:
Какие меры нужно предпринять, чтобы обеспечить доступ иранского населения к гуманитарным товарам?
Для обеспечения доступа иранского населения к гуманитарным товарам, какой-либо из мер следует предпринять. Возможно, это может быть снятие некоторых санкций, связанных с гуманитарными товарами, или установление механизмов для обхода санкций и доставки гуманитарной помощи в Иран.
Какие государства должны сопровождать США и Европу в обеспечении доступа иранского населения к гуманитарным товарам?
В этом процессе важно, чтобы не только США и Европа, но и другие государства, которые имеют отношение к Ирану, участвовали в обеспечении доступа иранцев к гуманитарным товарам. Чем больше государств поддержат эту инициативу, тем эффективнее будет решена проблема.
Как можно снизить риск регионального обострения с участием Ирана?
Для снижения риска регионального обострения, Иран, США и другие страны должны стремиться к диалогу и сотрудничеству. Необходимо развивать дипломатические отношения, устанавливать механизмы предотвращения конфликтов и регулярно проводить переговоры по спорным вопросам. Также важно учитывать интересы и концепции безопасности всех государств, вовлеченных в регион.
Почему Соединенным Штатам следует рассмотреть возможность сократить военное присутствие в Ираке?
Иран интересует уход американских войск из Ближнего Востока. Если Соединенные Штаты сократят свое военное присутствие в Ираке, это может снизить напряженность в регионе и способствовать диалогу между Ираном и другими странами.
Какие санкции могут быть приостановлены США в рамках сделки по иранской ядерной программе?
В рамках сделки по иранской ядерной программе США могут приостановить ключевые санкции, не связанные с нефтью. Также возможно восстановление гражданских ядерных соглашений, что позволит Ирану продолжать свою ядерную программу с определенными ограничениями.
Какие меры должны принять США и Европа, чтобы обеспечить доступ иранского населения к гуманитарным товарам?
Обе стороны должны сотрудничать для облегчения санкций и упрощения торговли с Ираном, чтобы обеспечить доступ иранскому населению к гуманитарным товарам.
Какой риск необходимо снизить для региона при проведении сделки по ядерной программе Ирана?
Для снижения риска региональных обострений, Иран, США и другие страны должны стремиться к дипломатическим решениям и мирному сотрудничеству, чтобы предотвратить вооруженные конфликты и напряженность в регионе.
Почему США должны рассмотреть возможность сокращения своего военного присутствия в Ираке?
Иран выражает желание выведения американских войск из Ближнего Востока. США должны рассмотреть эту возможность, чтобы снизить напряжение и потенциальную угрозу конфликта в регионе.